Search

Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία, τι είναι;

Η Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία αποτελεί μια νευρολογική διαταραχή. Πρόκειται για μια μειωμένη ικανότητα ή ανικανότητα, από το παιδί, να συντονίσει τους αρθρωτές του, έτσι ώστε να εκτελέσει εκούσιες κινήσεις και τελικά να παράγει ομιλία.

Read more...

Κινησιολογική Αναπτυξη Παιδιών από 2 εως 5 ετών

Η κινησιολογία είναι η μελέτη της ανθρώπινης κίνησης από την προοπτική των φυσικών επιστημών. Κάποιοι την θεωρούν ως μία αυτούσια επιστήμη. Άλλοι πιστεύουν ότι είναι ένα αντικείμενο μελέτης γιατί οι αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται προέρχονται από βασικές επιστήμες όπως είναι η ανατομία, η φυσιολογία και η φυσική (Hamilton, Luttgens, 2003).

Read more...

«Το παιδί μου δεν με ακούει…»

10 στρατηγικές για να βελτιώσετε την επικοινωνία με το παιδί σας

Η σχέση γονέα-παιδιού αποτελεί μία από τις σημαντικότερες σχέσεις στη ζωή μας… Όπως και κάθε άλλη σχέση, εμπεριέχει ευχάριστες στιγμές, αλλά και στιγμές απογοήτευσης. Οι παρακάτω στρατηγικές μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της επικοινωνίας των γονιών με τα παιδιά τους και να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην κλιμάκωση καταστάσεων που αναγκάζουν τους γονείς να εξοργίζονται και να «ξεσπούν». Να θυμάστε πως καμία στρατηγική δεν είναι αποτελεσματική με όλα τα παιδιά ή σε όλες τις καταστάσεις, ενώ χρειάζεται εξάσκηση για να τις χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά και αβίαστα:

Read more...

Ορισμός και χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Δυσκολιών

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρονται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες διαγιγνώσκονται συνήθως για πρώτη φορά κατά την παιδική ηλικία και μπορεί να εμφανίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του ατόμου. Εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών δεξιοτήτων. Οι δυσκολίες αυτές δεν είναι οι άμεσες συνέπειες χαμηλής νοητικής ικανότητας, νευρολογικής βλάβης, αισθητηριακής βλάβης, συναισθηματικών διαταραχών, άγχους, ψυχολογικών προβλημάτων ή εξωτερικών επιδράσεων, όπως οι πολιτισμικές διαφορές ή η ανεπαρκής / ακατάλληλη διδασκαλία (Hammill, 1990).

Read more...

Πότε πρέπει να αρχίσει το παιδί μου Λογοθεραπεία;

Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και ακολουθεί τη δική του πορεία ανάπτυξης. Η εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας κάθε παιδιού είναι διαφορετική. Ωστόσο, υπάρχουν ενδεικτικές ηλικίες που μας πληροφορούν για το μέσο όρο εκδήλωσης συγκεκριμένων λεκτικών και μη λεκτικών συμπεριφορών. Καθώς ο ρυθμός εμφάνισης των αναπτυξιακών σταδίων ποικίλλει από παιδί σε παιδί, οι γονείς θα πρέπει να συζητούν με τους ειδικούς αν τους προβληματίζει η αργοπορία κατάκτησης κάποιου σταδίου δεδομένου ότι η πρόληψη και η έγκαιρη παρέμβαση βοηθούν το παιδί να ανταποκριθεί καλύτερα στις όποιες δυσκολίες παρουσιάσει. 

Read more...