Επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 και Εργοθεραπεία.

Gutentor Simple Text

Αποτελέσματα Πανεπιστημιακών ερευνών έδειξαν ότι η πανδημία επηρέασε τα έργα αυτοφροντίδας των παιδιών όπως το μπάνιο, το ντύσιμο αλλά και την κοινωνική συμμετοχή, τον ύπνο και το παιχνίδι που παίζει βασικό ρόλο στην φυσιολογική ανάπτυξή τους.

Λόγω του αυξημένου χρόνου στο σπίτι και κατά συνέπεια της μειωμένης ευκαιρίας για έξω από αυτό, μειώθηκαν οι σωματικές δραστηριότητες αναψυχής των παιδιών, συμπεριλαμβανομένου του παιχνιδιού και του αθλητισμού. Αντίθετα, προέκυψαν περισσότερες ευκαιρίες για τα παιδιά να διαβάσουν, να ασχοληθούν με τις δουλειές του σπιτιού και ταυτόχρονα να αυξήσουν τις άπειρες ελεύθερες ώρες τους με τεχνολογικές δραστηριότητες!

Πιο συγκεκριμένα όταν ένα παιδί στερείται το παιχνίδι που απαιτεί το αναπτυξιακό του στάδιο, μπορεί να παρουσιάσει ανωριμότητα στις σωματικές και στις κοινωνικές του δεξιότητες με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες. Αν για παράδειγμα ένα νήπιο, λόγω της πανδημίας δεν έχει κατακτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες που το καθιστούν έτοιμο για το σχολείο, η εργοθεραπεία μπορεί να συμβάλλει αποτελεσματικά σε αυτό. Μέσα από το παιχνίδι ο Εργοθεραπευτής αξιολογεί και βελτιώνει τις δεξιότητες του παιδιού που υπολείπονται.

Η εργοθεραπεία βοηθά τον παιδιατρικό πληθυσμό όπως και τους γονείς τους να προσαρμοστούν στις αλλαγές που δημιουργήθηκαν από την πανδημία COVID-19 και να βελτιώσουν τη ζωή τους με την καθιέρωση υγιεινών ρουτινών και την επιτυχή ανάπτυξη.

Πηγή (The Impact of COVID-19 on Children’s Occupations, 2022)

Gutentor Simple Text

Επιμέλεια κειμένου : Όλγα Μποτώνη , Εργοθεραπεύτρια Μονάδας λόγου & γραφής Εν λόγω