Πότε πρέπει να πάμε το παιδί μας σε εργοθεραπευτή;

Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Εργοθεραπευτών, αν το παιδί μας παρουσιάζει 3 ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες θα πρέπει να ζητήσουμε μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση.

› Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του, πράγμα που σημαίνει ότι ένα παιδί μπορεί να μην ενδιαφέρεται για τα συγκεκριμένα παιχνίδια (π. χ. να αντιμετωπίζει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα) ή να μην τα καταφέρνει (π. χ. να είναι λίγο πιο πίσω αναπτυξιακά σε σχέση με την χρονολογική του ηλικία).

› Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Να μην έχει δηλαδή τις ανάλογες δεξιότητες ώστε να φάει μόνο του, να ντυθεί, να πάει τουαλέτα κ.λ.π. Έχει μειωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο), να μην έχει αντοχές, να είναι χαλαρό ή πλαδαρό.

Πέφτει εύκολα κάτω.

› Δυσκολεύεται να υπολογίσει τη θέση του σώματος του στο χώρο ( χτυπάει εύκολα ). Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.

› Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο( το παιδί πριν γράψει θα πρέπει να μπορεί να συντονίσει την κίνηση του χεριού του ώστε να ζωγραφίζει μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο ), να φτιάξει παζλ , να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.

› Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας του ή η ομιλία του να είναι δυσνόητη και δεν αρθρώνει σωστά.

› Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.

› Είναι ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα. 

Αποφεύγει την παιδική χαρά.

› Έχει δυσκολίες στον ύπνο του.

› Έχει  δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές.

› Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεχίσει μια άλλη. 

› Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά της ίδια χρονολογικής ηλικίας για να μάθει καινούρια πράγματα.

› Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει. 

› Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.

Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία. 

› Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.

› Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.